CPM HAKKINDADESTEKBASIN ODASIKARİYERE-BÜLTEN BLOG İLETİŞİM
SEKTÖRLER & ÇÖZÜMLERCPM ANALYTICSMOBİLİŞ ORTAKLARIMIZREFERANSLAR

Arsan Dokuma ve Boya maliyetlerini CPM ERP ile düşürdü

Yazar:
CPM Blog
Tarih:
13.04.2017

ARSAN DOKUMA BOYA SAN. A.Ş.

Teknolojiyi; maliyetleri azaltıp, kaliteyi artıran bir silah olarak kullanmak durumundayız." - Kemal Arıkan

Kısaca sizi ve firmanızı tanıyabilir miyiz?

1970 Kahramanmaraş doğumluyum.

1989 yılında Kahramanmaraş Anadolu Lisesi’nden, 1995 yılında Gazi Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun oldum. Farklı iş kollarında ve tekstil sektörünün çeşitli kademelerinde çalıştıktan sonra 1999 yılında ham dokuma planlama müdürü olarak Arsan Dokuma A.Ş.’ye girdim. Dokuz yıldır Arsan Dokuma Genel Müdür yardımcısı olarak görevime devam etmekteyim. Aynı zaman da1999 yılında SMMM oldum. Evli ve iki çocuk babasıyım.

Firmanızın faaliyet gösterdiği alanlar ve bu alanlarla ilgili gelecek planlarınız nelerdir?

Arsan, ülkemizin köklü tekstil firmalarındandır. Firmamız, konfeksiyona hazır kumaş üretimi yapan entegre bir tesistir. Bu amaçla bünyemizde iplik, ham-örgü, ham-dokuma, iplik boyama, örgü ve dokuma boyama fabrikaları bulunmaktadır. Esnek bir üretim kapasitesine sahibiz. Müşteri odaklı çalışıp, müşterilerin isteklerini anlayıp, bunu ürün haline getirebilecek tecrübeye sahibiz. Daha özel ve daha farklı ürünler yapmak, piyasada bu konuda öncü olmak, temel gayelerimizdendir.

CPM’in yazılım gücü, bizim tekstil bilgimizle birleştiğinde ortaya bu program çıktı. Ana çatıyı belirledikten sonra, yazılıma tüm birimlerimizi dahil ettik. CPM ekibinin karşısına yaptıkları işi bilen kişilerle çıktık. Bir anlamda nakış örer gibi programı hep beraber ördük.

Ülkemiz açısından baktığınızda sektörünüzün gidişatı hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Tekstil sektörünün (bazı dönemlerde çok karamsar görüşler söylense de) ülkemiz açısından vazgeçilmez iş alanlarından birisi olduğunu düşünüyorum. Avrupa’ya yakın olmamız ve tekstili bilen bir kuşak ortaya çıkarmamız ülkemiz açısından büyük bir avantajdır. Tekstilin ülkemizde çok ciddi bir istihdam yarattığını hiçbirimizin unutmaması gerekiyor. Tekstil dün olduğu gibi, yarın da ülkemizde var olacaktır. Gelişime ayak uyduran, yeniliğe önem veren, müşteri odaklı çalışan firmalar, yarın da hayatına devam edecektir.

ERP yazılım kullanma ihtiyacınız nasıl doğdu?

Büyüme ile beraber doğru bilgiye daha hızlı ulaşmanın yollarına ihtiyaç duyuyorsunuz. Bilgi sahibi değilseniz aslında işe de sahip olamıyorsunuz. Doğru bilgiye hızlı ulaşma isteği yazılım kullanma ihtiyacını da ortaya çıkardı. Bilgiyi kontrol edebiliyorsak aslında çok şeyi kontrol ediyoruz demektir.

Boyahane Modülü size ne gibi avantajlar sağladı, şirketinizde neler değişti?

Kullandığımız modülde farklı rapor türlerini alabiliyoruz. Bilgi entegrasyonuna bu modül sayesinde ulaştık. Bilgi kirliliğini ortadan kaldırdık. Bilgileri sisteme yükleme işini geniş bir tabana yayınca, sistem üzerinden geniş bir tabanı da kontrol etme şansına sahip olduk. Düzeltici faaliyetlerde bulunmak için gereken bilgilere sahip olduk. İstatistiki bilgilere artık daha hızlı ulaşabiliyoruz. Şirketimizi daha hızlı ve daha doğru kararlar veren bir yapıya dönüştürdük. Pazarlama ile fabrika arasında yazışma ve telefon konuşmaları çok azaldı. Doğru bilgilere ulaşım imkanı kolaylaştı.

Siz çok özel bir modül kullanıyorsunuz Türkiye’ye baktığımızda biz bununla ilgili başka boyahane çözümü yazan bir firma bulamadık, bu konuda siz neler söylemek istersiniz? CPM ile çözüm ortaklığınız hakkında bilgi verir misiniz?

Özel bir modül kullandığımız doğru. Bu modülü CPM ile beraber oluşturduk. CPM’in yazılım gücü, bizim tekstil bilgimizle birleştiğinde ortaya bu program çıktı. Ana çatıyı belirledikten sonra, yazılıma tüm birimlerimizi dahil ettik. CPM ekibinin karşısına yaptıkları işi bilen kişilerle çıktık. Bir anlamda nakış örer gibi programı hep beraber ördük. Artık programdan daha fazla şeyler istiyoruz . CPM ekibi isteklerimiz doğrultusunda programa eklemeler yapıyor, programı geliştirici eklemelerde bulunuyor. Aslında isteklerimizin devam etmesi hem bizim bu programa ve hem de yazılım ekibine olan güvenimizi gösteriyor. Programı ortaya çıkarmak, her anı keyifle dolu bir süreç değil. Her iki tarafında fazlasıyla yorulduğu ve yıprandığı bir süreç. Yazılım ekibine, bu bölüm bitti derken, tekrar istekler de bulunduk. Ekibin tahammül sınırlarını zorladığımız zamanlar da olmuştur. Nihayetinde program onlarca farklı bölümlerde kullanıcısı olan bir yazılım. Her kullanıcının da onlarca isteği oldu. Tahminim hep beraber iyi bir iş çıkardık. CPM’in bize ilk görüşmeler de gösterdiği programı olumlu anlamda hep beraber çok uç noktalara taşıdık. En önemlisi geliştirilebilir ve kapsamlı bir boyahane modülü ortaya çıkardık.

Son zamanlarda hızla gelişen ve değişen teknoloji hakkında ne düşünüyorsunuz?

Hayatın kendisi değişimdir, elbette ki teknoloji de değişecek ve gelişecektir. Bizim yapmamız gereken bu değişime ayak uydurmaktır. Teknolojiye karşı direnmenin sonu piyasadan çekilmektir. Teknolojiyi; maliyetleri azaltıp, kaliteyi artıran bir silah olarak kullanmak durumundayız.

Sektörünüzün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizin gelecekteki planlarınız neler?

Daha öncede belirttiğim gibi söylenenlerin aksine Türkiye’de tekstil ölmez sadece şekil değiştirebilir. Türk tekstili yeniliğe çok önem veriyor. Türkiye Avrupa’nın önemli markalarına üretim yapıyor. Markalaşmanın basamaklarının bir tanesi de budur. Artık bazı Türk markaları Avrupa’da kendi isimleriyle mağazalar açmaya başladı. Bunlar markalaşma adına önemli işler. Türkiye’nin nüfusu artıyor ve bu nüfusun iş sahasına ihtiyacı doğuyor. Tekstil sektörünün gittikçe gelişerek ülke ekonomisi içerisinde yerini koruması gerekiyor. Şu anki ekonomik verilere baktığımızda ülkemizin bu sektöre ihtiyacı olduğunu net bir şekilde görebiliyoruz.

Bu işlerin dışında çalıştığınız bir sektör var mı? Ya da başka bir sektöre girmeyi düşünüyor musunuz?

Ana çatı firmamız olan Arsan Tekstil A.Ş’nin çeşitli doğalgaz dağıtım ve elektrik dağıtım şirketlerinde ortaklıkları vardır. Ayrıca otelcilik sektöründe de bulunmaktadır. Türkiye büyük ve gelişen bir ekonomiye sahip. Biz de bu ülkenin önemli firmalarından birisi olarak her zaman yatırım fikrine cazip bakan bir firmayız.

Anadolu’da çalışmanın avantajları nedir? Dezavantajlı durumları da var mıdır?

Firmamız 1984 yılında Kahramanmaraş’ta kuruldu. Firma yönetimi bu kentte yatırım yapmayı her zaman ön planda tuttu. Anadolu’da çalışmanın bazı dezavantajları olabilir. Ama birilerinin bu topraklarda yatırım yapıp, bu toprakların insanlarına da iş sahası açması gerekiyor. Anadolu’da olmanın zorlukları, şikayet edilmesi gereken bir durum da değildir. Tüm Türkiye’yi yatırım olarak dört beş şehre taşıyamayız. Kalifiye iş gücünü Anadolu’ya getirmek eskiden daha zordu, zamanla bu tip zorlukları aşabiliyorsunuz. Çok fazla dezavantaj sayabiliriz ama önemli olan dezavantajları sıralamak değil, önemli olan bunları ortadan kaldırmaktır.

Peki başarılı bir insan olarak iş dışındaki boş zamanlarınızda neler yapmaktan hoşlanırsınız?

İş zamanı dışında açıkçası çok bir vakit kalmıyor. Ailemle beraber zaman geçirmeyi seviyorum. Eski arkadaşlarla sohbet etmekten hoşlanıyorum. Fenerbahçe maçlarını kaçırmamaya çalışıyorum. Kitap okumaya maalesef eskisi kadar zaman ayıramasam da kitap fuarlarını gezmeyi ve kızlarımla beraber kitap satın almayı seviyorum.

İş konusunda motivasyonunuzu sağlayan etmenler nelerdir?

Yaptığınız işi sevmezseniz motive de olamazsınız. Ben mesleğimi seviyorum. Benim açımdan işin kendisi bir motivasyon sebebi.

Arşiv
2Bin Müsibet Bir Nasihat