CPM HAKKINDADESTEKBASIN ODASIKARİYERE-BÜLTEN BLOG İLETİŞİM
SEKTÖRLER & ÇÖZÜMLERCPM ANALYTICSMOBİLİŞ ORTAKLARIMIZREFERANSLAR

Roteks Tekstil, CPM ERP sayesinde raporları kullanırken daha güvende

Yazar:
CPM Blog
Tarih:
15.11.2016

Roteks Tekstil Rabi Hazan : “ERP kullanmadan şirketlerin büyüyebilmeleri çok zor.”

roteks tekstil

“En önemli hazırlık, fikrî hazırlıktır. Türkiye’ deki sanayi kuruluşları olarak, Endüstri 4.0 konusunda vizyonel bir bakış açısına sahip olmalıyız. Ülkemizde bu vizyona ve güce sahip firmalar vardır.”

Kısaca Rabi Hazan Kimdir?

1961 İzmir doğumluyum. 1979 yılında İzmir Bornova Anadolu Lisesi’nden, 1983 yılında da Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun oldum. 1986 yılında Roteks Tekstil A.Ş.’ni ortaklarımla beraber kurduk. 30 yıldır dokuma dış giyim sektöründe faaliyet gösteriyoruz.

Roteks Tekstil’in kuruluş ve gelişimi nasıl oldu?

Roteks Tekstil 1986 yılında üç ailenin ortaklığıyla kuruldu. Hâlâ aynı ortak yapısıyla çalışmalarına devam ediyor. Dış satıma yönelik bir şirketiz. Ağırlıklı olarak denim ve nondenim ürünler üzerinde çalışıyoruz. 190 çalışanımız ile birlikte tasarım, ürün geliştirme, üretim organizasyonu ve satış-pazarlama fonksiyonlarını yürütüyoruz. Yıllık iş hacmimiz 5.500.000 adet ve 60.000.000 euro civarındadır. 2014 yılı sonunda kendi markamızın (COJ Cup of Joe Denim üretimine başladık. Hollanda’da bir dağıtım organizasyonu kurduk. Şu anda 6 Avrupa Birliği ülkesinde ürünlerimiz satılmaktadır.

Gelecek plânlarınızda neler var?

Tasarım imkânlarımızı hızla geliştirmeyi plânlıyoruz. Bununla ilgili bir proje hazırlamış durumdayız. Rekabetçi maliyetlere ulaşmak için özellikle Doğu ve Güney Doğu Anadolu illerimizdeki konfeksiyon imalatçılarıyla işbirliği yapmaya çalışıyoruz. Şu anda yıllık 200.000 adetlik bir satış kapasitesine ulaştık. Önümüzdeki üç yıl içerisinde yılda 600.000 adetlik bir satışı hedeflemekteyiz.

Tekstil sektöründe firmaların durumu ve beklentileri ne yönde?

Kâr marjlarının çok azaldığı bir dönem yaşıyoruz. Bu nedenle yeni yatırım yok denecek kadar az oluyor. Ancak yenileme yatırımları yapılıyor. Özellikle tasarım ve inovasyona önem veren firmaların, sektördeki konumlarını sağlamlaştırabileceklerini düşünüyorum.

ERP’ye geçme ihtiyacı nasıl doğdu?

Raporlama sıkıntıları ve denetim zorluğu, bizi ERP kullanmaya sevk etti diyebiliriz. Zaten iş hacmi ve organizasyon yapısı belirli bir hacmin üzerinde olan şirketlerin ERP kullanmadan işlerini yürütebilmelerinin çok zor olduğunun farkına varmıştık. Böylece gerekli kararı alarak ERP kullanmaya başladık.

ERP size ne tür yararlar sağladı?

Artık raporlarımızı kullanırken daha bir güven duyarak çalışabiliyoruz. Eskiden bir raporun doğruluğunu birden fazla programda teyit edecek uygulamalar yapmak zorunda kalıyorduk. Bu durumu bertaraf etmiş olduk diyebiliriz. ERP kullanmanın şirket içi yetkilerin tanımlanması ve yürütülmesi açısından da faydaları oldu.

ERP alanında hizmet aldığınız CPM’den memnun kaldınız mı? Nasıl bir işbirliği içindesiniz?

Yakın geçmişte CPM’ in yönetim kadrosunda gerçekleşen değişiklikler, CPM ile iletişimimizin artması açısından olumlu sonuçlar doğurdu. CPM ile direkt olarak iletişim hâlinde olmaya ve birlikte çalışmaya başladık. İzmir’de bir danışman ekibinin bulunuyor olması da bizim için bir avantaj oldu.

Tiyatro ile olan ilginizden ve diğer hobilerinizden de bahsedin isterseniz?

Geçmişte 8 yıl amatör tiyatro oyunculuğu yaptım. Artık pek vakit bulamadığımdan yapamıyorum. Boş zamanlarımda müzik dinlerim. Özellikle rock müziğin her türünü severim.

Size ilham veren şehirler ve mekânlar nereler?

Gezebildiğim ülkeler arasında en çok İspanya’yı sevdim. Özellikle Barcelona, en hoşuma giden şehirlerin başında geliyor. İş nedeniyle sık seyahat ettiğim Rotterdam’ı da çok beğeniyorum. Bu arada İstanbul’un bendeki yeri de bir başkadır. Boğaz manzarası beni hep çeker.

İş hayatınızda başarınızı etkilediğini düşündüğünüz özellikleriniz sizce neler?

İş hayatıma ortaklarımla birlikte başladım. Hâlâ birlikte devam ediyoruz. Ortaklık kültürü diye bir şey olduğuna inanıyorum. Bu kültürü benimsemiş kişilerin, şirketlerin yönetiminde daha başarılı olacağına inanıyorum. İyi bir dinleyiciyim. Herkesi dinlerim.

Son yıllarda teknoloji denince en çok duyduğumuz konu başlıklarından biri Endüstri 4.0. Siz bu konuya nasıl bakıyorsunuz?

Verimliliği artıran ve hayatı kolaylaştıran her gelişme gibi bu teknoloji de hızla yayılıyor ve büyüyor. Yakın gelecekte, şu an henüz düşünülmemiş daha bir çok alanda ve sektörde yer bulacağına inanıyorum. 4.0 Sanayi Devrimi’ nin sadece sanayiciler olarak bizleri değil, eğitim sektörünü de zorlayacağı ve geliştireceği anlamına geliyor. Yani insanlık teknolojiyi, teknoloji de insanlığı geliştirmeye devam ediyor.

Bilim ve teknoloji bahsinde bizim izleyeceğimiz yol sizce ne olmalı?

En önemli hazırlık fikrî hazırlıktır. Türkiye’ deki sanayi kuruluşları olarak, Endüstri 4.0 konusunda vizyonel bir bakış açısına sahip olmalıyız. Ülkemizde bu vizyona ve güce sahip firmalar vardır. Endüstri 4.0 konulu forum, eğitim, portal vb. etkinlikler yapılıyor. Ancak, bu teknolojinin öncüsü olan ülkelere yetişebilmemiz için de çok hızlı hareket edilmesi gerektiği de bir gerçek.

Siz bilişim ve teknolojiyi kendi şirketinizde hangi seviyelerde kullanıyorsunuz?

Üretimimizi bize bağlı çalışan fason imalatçılar üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu firmaların kapasiteleri ve ölçekleri farklılık gösteriyor. Özellikle sıralamanın üzerinde yer alan firmalarda, hem iletişim/haberleşme alanında, hem de üretim süreçlerinde bilişim ve teknoloji ürünleri kullanılmaktadır. Teknoloji ve bilim, kaliteli eğitim olmadan gelişemez değil mi? Özellikle üniversitelerde verilen bilişim teknolojileri eğitimlerinin kalitesinin ve kapsamının artırılması gerekiyor. Bu alanda özel sektör ile birlikte çalışarak öğrencileri gerçek hayata, gerçek projelere uyumlandıracak uygulamalı eğitimlere ağırlık verilmeli.

Arşiv
2Bin Müsibet Bir Nasihat