QLIK Hızında Analiz

Yazar:
CPM Blog
Tarih:
19.04.2018

“Yeni nesil ihtiyaçlar için yeni nesil çözümlerle tanışın. Çok detaylı birçok hizmet QlikView Türkiye’nin sorun çözme alanları içerisinde yer alıyor.”

Qlik, 1993 yılında İsveç’te kurulmuş bir teknoloji firması, ancak şu anda merkezi ABD’de bulunuyor. NASDAQ borsasına kote olan firma, 105 ülkede 35.000’in üzerinde müşterisine 1.700 iş ortağıyla hizmet veriyor. Firmanın Türkiye ayağı olan QlikView Türkiye de 20 yıla yaklaşan tecrübesi, konusunda uzman ekibi ve 40 iş ortağı ile, 250’den fazla müşterisinin karar etkinliğini arttırma hedefiyle çalışıyor.

Qlik, çok büyük veri kümelerini saniyeler yani Qlik hızında analiz eder, patentli “Etkileşimli Analiz” yeteneği ile navigasyon sağlar ve düşünce hızında veri keşfi yapar. Kurum içi ve dışı (Facebook, Twitter, Google Analytics vb.), farklı veri kaynaklarındaki verileri kolaylıkla uygulamaya alarak analiz eder. En büyük veriler üzerinden bile çok hızlı hesaplamalar yapabilir, mobil ortamlarda çalışabilir, analizleri ekip üyeleriyle paylaşarak iş birliğine imkan verir. Bütün bunları klasik platformlara göre 4-5 kat daha hızlı geliştirerek kurum kullanımına sunar. Bu sayede kurumlar, veri içinde gezinerek ve her tıklamada yeni sorular sorarak işlerinin durumunu, almaları gereken aksiyonları ve bunların parametrelerini şekillendirebilir. Ayrıca bu bilgileri en uçtaki birimlerine dek ulaştırabilir, mobil ekiplerine sunabilirler. Qlik firması, 2014 yılına kadar QlikView ile tek ürün yaklaşımıyla ilerlerken, sonrasında piyasaya sürdüğü Qlik Sense, mobilde doğmuş, önce mobil yaklaşımıyla geliştirilmiş, mobil cihazlardan sadece izleme değil rahatlıkla tasarım da yapılabilen, görselleri akıllı cihazların ekran büyüklüğüne otomatik ve akıllı bir şekilde adapte ederek değiştirebilen ve doğal etkileşime en yatkın şekilde dokunmatik olarak kullanılabilen bir ürün. Bu haliyle şirketlerin iş zekasına bakışlarını yeniden şekillendirmesine kaçınılmaz gözüyle bakılıyor. Zira QlikView bir teknoloji firması olmanın ötesine geçmeyi ve veri odaklı iş dönüşümünü gerçekleştirmeyi hedefliyor. Diyelim ki bir sigorta şirketiniz var. Acenteler dahil Satış Performans Yönetimi, Aktüeryal Analiz, Hasar Süreç Analizi ve Optimizasyonu, Telematik Analizleri, Hasar Performansı, Müşteri Sadakati İlişkisi, Hasar ve Primde Kötü Niyet Tespiti gibi seçenekler QlikView hizmetlerinden sadece bazıları...

Perakendeci iseniz Sepet Analizi, Hedef Müşteri Tespiti, Müşteri Segmentasyonu, Kampanya Performansı, Fiyatlama Analizi gibi hizmetler başta geliyor. Dilerseniz devamı da var: Telekom operatörlerinde; finans, insan kaynakları ve benzeri kokpitler, harita bazlı network ve müşteri analizleri, saha performans yönetimi, bankalar da; 360 derece müşteri, şube, ürün kokpitleri, çapraz satış, fiyatlama simülasyonları, gelir güvencesi, risk, AML ve insan kaynakları, segmentasyon ve kampanya analizleri, tahsilat aksiyonları, çağrı merkezlerinde çalışanların hizmet ve satış performansları, hizmet seviyesi takibi, lojistik firmalarında süreç göstergelerinin takibi, ekip performanslarının takibi, saha ekiplerinin izlenmesi, enerji firmalarında fatura simülasyonları, operasyonel sistemlerle veri kontrolü, gelir güvencesi, yasal raporlama ve çok daha detaylı birçok hizmet QlikView Türkiye’nin sorun çözme alanları içerisinde yer alıyor.

Arşiv