Ekonomideki dalgalanmalar ve piyasanın değişen beklentileri sizi korkutmasın. Şirketinizin finansal yapısını güçlü bir yazılımla entegre hale getirin, finansal yönetiminizde güncel bilgilere hızlı ve pratik şekilde ulaşın!
CPM Finans Yönetimi, günlük cari hesap hareketleri, kasa, kredi kartı, banka, vadeli satışlar ve buna bağlı TL ve farklı para birimlerden yapılan çek senet işlemlerinin, bütçeler ve yatırım araçlarının basit ve standart formatlarda merkezi bir biçimde kaydedilip yönetilmesini sağlar.
CPM Finans Yönetimi farklı para birimlerini destekler. Çoklu döviz çalışması ile, kayıtlarda işlem döviz cinsi (Transaction Currency) ile raporlama döviz cinsi (Reporting Currency) bir arada takip edilebilir. Yabancı para birimleri ile yapılan işlemler sonucu oluşan kur farkları otomatik olarak hesaplanır. Yine yabancı para birimi ile alınan çek ve senetlerin, tahsilinde oluşan kur farkları ile dönemsel değerlemeleri otomatik olarak hesaplar. Hesaplanan değerler cari ve muhasebeye eş zamanlı olarak yansır.
Cari hesaplarınızın anlık seyrini takip edebilmek işiniz için avantajlıdır! Doğru ERP yazılımıyla, istediğiniz bilgiye anında ulaşın, rapor ve analizlerle görselleştirin, yeni hedefler belirlemek için en güncel veriye sahip olun.
CPM Cari Hesap Modülü, ticaret yaptığımız kişi ve kurumların borç ve alacaklarını takip ettiğimiz program modülüdür. Müşteri hesapları, borç alacak kayıtlarının tutulmasının yanı sıra, müşteri ile satış öncesi ve sonrası yapılan aktivite ve hizmetlerle ilgili bilgilerin tutulduğu ve sonuçların analiz edilebildiği modüldür. Kârlılık ve aylık satış analizleri vb. bilgilere anında ulaşılabilen ve sistem dışında hazırlanmış (Word, Excel Pdf vb.) dosyaları da saklayabilen modül, resim eklenebilecek şekilde tasarlanmıştır. Üstelik standart ekran olarak değil, CPM ERP programının tamamında geçerli olan, yazılımcılara bağımlı olmadan kolaylıkla uygulayabildiğiniz “ihtiyaçlarınız ne ise o şekilde “ tasarım yapabileceğiniz ekran düzenleme fonksiyonu da standart olarak sunulur.
Şirketin tüm yetkililerinin (Sınırsız sayıda) ilgili bilgilerinin tutulduğu bölümdür. Her yetkili için ad-soyadı, unvan, telefon, e-mail vb. standart bilgilerin yanı sıra doğum tarihinden, evlilik yıldönümüne, tuttuğu takımdan, mezun olduğu lise, üniversite vb. şekilde tanımlanmış onlarca standart alanın dışında, sizin tasarlayıp kullanabileceğiniz 45 yardımcı kod alanı sistemde hazır durumdadır.
Toplu Finansal Bilgiler Modülü ile müşterinin kredi ve açık hesap limitine, henüz tahsil edilmemiş çek ve senetlerin toplamından (şahsi ve cirolu olarak) varsa teminatlarına, fatura edilmemiş irsaliye bilgisinden toplam sipariş tutarına ve kullanılabilir limit bilgisine kadar tüm veriye anında ulaşırsınız. Müşterinizin hangi gün ödeme yaptığı, en son hangi tarihte mutabakat ve vade farkı mutabakatı sağlandığı, müşterinizin almış olduğu ürün, fiyat ve iskonto bilgileri ulaşabileceğiniz bilgilerden sadece birkaçı…
Müşteri ile ilgili detaylı analizlerin tamamına ulaştığımız müşteri kart raporlama bölümüdür. Cari hesap ekstresinden, yaşlandırma bilgisine, vade farkı geciken gün analizlerine kadar onlarca rapor standart olarak gelir. İşletmenizin ihtiyaç duyabileceği ekstra raporları, rapor geliştirme modüllerimiz sayesinde kolayca tanımlayabilir, finansal analizlere ekleyebilirsiniz.
İlgili müşterinin tarafınıza vermiş olduğu tüm çek ve senetlerle ilgili verilere ulaştığınız bölümdür. Karşılıksız çek var mı, çek ve senetlerin ortalama vadesi nedir gibi soruların cevabını bulabilirsiniz.
Müşteri kartında sadece finansal analizlere değil, aynı zamanda müşteri mal kârlılığından müşterinin aylık satış analizlerine kadar tüm veriye bu programdan anında ulaşabilirsiniz.
Bir müşteriye belirli ürün grubunun satılmasını engellemek istiyorsanız müşteri kartında bu tanımlamayı yapmanız yeterlidir. Sistem sipariş alınmasını engelleyecektir.
Kendi mal kodları ile sipariş, irsaliye, fatura vb. evrak dökümlerini isteyen müşterileriniz için, müşteri kartındaki müşteriye özel mal kodlarını tanımlamanız yeterlidir.
Müşterilerinizin tüm banka hesap bilgilerinin tutulduğunu bölümdür.
Mevcut bir Excel dosyasında hazırlanmış tüm müşteri bilgilerinin sistemde hangi alanlara atılacağını belirleyerek kontrollü ve hızlı bir şekilde tüm kartların transferini sağlar. Mevcut müşteride alan bazında toplu değişim yapılması gerektiğinde de kullanılabilen bir fonksiyondur.
Dosya ekleme fonksiyonu ile Word, Excel, Pdf, Mvi vb uzantısı ne olursa olsun sonsuz sayıda dosyayı müşteri kartına ekleyebilirsiniz. Eklenen dosyalar program tarafından kaydedilerek korumaya alınır. İstenildiği anda dosyalara rahatlıkla ulaşılabilir.
Banka işlemlerinin keyfinizi kaçırmasına izin vermeyin! Eş zamanlılık ve takip kolaylığı sağlayan CPM ERP yazılımıyla tüm bankacılık işlemlerinizi kontrol altına alın.
Banka işlemleri günlük yaşamda finans ve/veya muhasebe departmanları için vakit kaybına sebep olan ve sistemle eş zamanlı yapılamamasından dolayı finans raporlamalarının gecikmesine neden olan işlemlerdir.
CPM ERP’nin Çek/Senet – Havale/EFT entegrasyon modülü ile tahsile gönderilen çeklerin elektronik ortamda bankalara transferi ve sonuçlarının online olarak sisteme transferi sağlanır. Bankalara verilen Havale/EFT emirlerinin elektronik ortamda bankalara transferi de gerçekleştirilir.
Yapılan tüm işlemlerin sonuçları, banka, müşteri ve muhasebe modüllerine online olarak aktarılır.
Yerel piyasaların vazgeçilmez parçası olan çek-senet işlemleri, dikkatle takip edilmesi gereken konuların başında gelir. Etkili bir ERP yazılımı tam da noktada önemlidir!
Ödeme ve tahsilât aracı olan çek ve senetlerin kolay bir şekilde izlenmesi, pozisyonlarının dönemsel takibi ve veriye hızlı ulaşım, iş yaşamını kolaylaştıran unsurlardır. CPM ERP Çek-Senet yönetimi tüm pozisyonların takibini ve bu pozisyonların sonunda oluşan işlemlerin muhasebe ile eş zamanlı çalışmasını sağlar.
Çek-Senet Yönetimi Genel Fonksiyonlar
Çek Senet Yönetimi Genel Kurgusu
GEÇMİŞİ GÜNCEL TUTMANIN EN PRATİK YOLU!
Geçmiş alacakların takibi, hem zaman alan hem de hukuki sorumluluklar içeren bir konu. Uygun ERP yazılımıyla bu sürecin takibini, gerekli hesaplamaları ve işlemleri işin uzmanına bırakın, anlaşmazlıkları henüz oluşmadan çözün!
Ödeme ve tahsilât aracı olarak çek-senetler, vadesi geldiğinde bazen karşılıksız çıkabilir ve senetler protesto olabilir. Çek ve senetlerin tahsilâtı çoğunlukla alınan firmadan yapılır. Ancak kimi zaman tahsilâtın imkânsız olduğu durumlarda çek ve senetlerin yasal takibinin yapılması gerekir.
Bir çek veya senedin avukata verilmesi, icra takibinin başlatılması, tahsil masraflarının girilmesi, vade farkı hesaplanması, tahsilâtı veya şüpheli alacak hale gelmesi sürecindeki tüm işlemler GAT modülü tarafından organize edilir.
Her işin ve her işletmenin kendine özgü riskleri var. Önemli olan riski doğru yönetmeyi bilmek. CPM ERP yazılımı ile, nakit akışınızı yakından izleyin, piyasanın gidişatını takip edin, riskli durumlar hakkında önceden bilgi sahibi olun.
İşletmelerin operasyonel risk takibini yapmak, tahsilât süreçlerinin doğruluğunu kontrol etmek, müşteri ödeme alışkanlıklarını izlemek ve gerekli durumlarda müdahale etmeye elverişli bir ortam oluşturmak amacı ile geliştirilen CPM Risk Yönetimi Modülü, para akışınızı kontrol etmenizi sağlayan çözümdür.
Operasyonda oluşacak risklerin henüz oluşmadan engellenebildiği ve satışın tüm süreçlerinde (teklif, sipariş, irsaliye vb.) izlenebilen ve firma risk algısına göre düzenlenebilen parametrik yapısı ile çok detaylı risk raporları alınabilir. CPM ERP’nin standart fonksiyonlarından olan e-posta aracılığı ile işletme yöneticilerinin, mekân kavramı olmaksızın operasyon sonucu oluşabilecek tehlikelerden haberdar edilebildiği, tanımlanmış limitler çerçevesinde riskin onayını kademelendirmenin mümkün olduğu risk yönetimi, geçmiş operasyonlardan kaynaklanabilecek riskleri de izler ve uyarır.
Risk yönetim modülü üç ana bölüm ve bu bölümlerin içerisinde birçok raporlama sayfasından oluşur.
1. Cari Analiz
2. Senet Çek
3. Dağılım Analizleri
Nakit akışı bütün işletmeler için zorlu bir konu. Onu en kolay haliyle çözmek ve yönetmek için etkili bir yazılımdan destek alın, paranızın yolculuğundan an be an haberdar olun.
Hazırlık ve takip süreçlerinde farklı bilgi kaynaklarına ihtiyaç duyulduğundan dolayı, genelde bağımsız olarak hazırlanan nakit akışı, firmaların en yoğun işlemlerinden biridir.
CPM ERP Nakit Akış Modülü, programdaki tüm modüllerle (finans, çek senet, krediler, kasa, banka vb.) entegre olarak çalıştığı gibi, kullanıcıya bağımsız olarak veri giriş olanağı da sağlar.
Genel Fonksiyonlar
Firmaların finans ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile kullandıkları yöntemlerden biri de krediler ve leasing çözümleri. Bu sürece hakim olmak ve işinize olan etkilerini yakından incelemek için tek bir yazılım yeterli!
CPM Krediler Modülü aracılığı ile firmaların kullandığı TL ve Döviz cinsinden kredilerin takibi ve kredinin aktive edildiği süreçten, ödeme işlemlerinin takibine kadarki sürecin kontrolünü sağlanır. Krediler modülü muhasebe ve nakit akış modülü ile entegre çalışır.
İşte ödemelerinizi takip etmenin en garantili yolu! Personel hatalarını minimize eden ERP yazılımı sayesinde, tüm işlemleriniz tıkır tıkır devam etsin.
Satış ve satın alma sürecinde tek ortalama vade yerine, firmalar ile yapılan anlaşmaların gerek TL gerekse yabancı para biriminden tanımlanabildiği CPM ERP ödeme planı, istenirse teklif sürecinden başlayarak fatura noktasına kadar taşınabilir.
Müşterilere özel şablonlar (%30 peşin bakiye, 30 – 60 – 90 ay taksit gibi) tanımlanabildiği gibi, istenilen detayda manuel olarak da ödeme planı hazırlanabilir. Yapılan taksit sayısına istenirse vade farkı uygulanabilir. Yine isteniyorsa taksit sayısı kadar senet düzenlenmesi (veya çek) otomatik olarak yapılabilir. Borç-alacak eşleme işlemleri ödeme planına bağlı olarak yapılabilir. Ekstre ve benzeri raporlar, ister ödeme planı bazlı, istenirse fatura bazlı alınabilir.