İş yaşamında her zaman, herhangi bir süreci daha verimli hale getirecek bir çözüm vardır. Satınalma yönetimi de bu süreçlerden biridir.
Doğru yönetilmediğinde ya da sadece geçmişe ve kağıt kalemle tutulan bilgilere güvenilerek işlem yapıldığında, bu süreç hataları beraberinde getiren sancılı bir iş haline gelir. Oysaki CPM Kurumsal Satınalma Yönetimi Programı ile bu süreç fiyat ve zaman tasarrufu sağlayan, doğru verilere dayanan güvenilir bir sürece dönüşür.
Satınalma sürecinizi şirketiniz için verimli hale getirmek istiyorsanız, size veri sunacak ya da size ait geçmiş verileri yorumlamanızı sağlayacak bir sistemle çalışmanız gerekir.
İyi bir satınalma yönetimi sistemi, kullandığınız satış ve stok gibi sistemlere ait bilgiler ile entegre çalışabilmeli ve size gerçek zamanlı veri sunabilmelidir. Stok seviyeleri, müşteri ihtiyaçları gibi bilgilere ulaştığınızda satınalma planlamanız sizin için daha kolay bir süreç haline gelir. Stok seviyelerine erişimi olan bir satınalma yönetimi sistemi, stoklarınızın bitmek üzere olduğunu göstereceğinden ürün sipariş etmeniz gereken zamanı da daha net tespit edebilirsiniz.
İyi bir satınalma programı sayesinde geçmiş satınalma süreçleri ile ilgili olarak da bilgi sahibi olabileceğiniz için sipariş esnasında yanlış tedarikçi ile anlaşmanın önüne geçebilirsiniz. Böylece ihtiyacınız olan ürünlere en kısa sürede ulaşabilirsiniz.
Satınalma süreçleriniz için iyi bir yönetim programı edindiğinizde kimlerin sipariş emri girip giremeyeceğinin kontrolü de sizde olur. Böylece onayınız olmayan herhangi bir satınalma işlemi ile karşı karşıya kalmazsınız.
Satın aldığınız ürünün kargoya verileceği sürenin bilgisi de çok önemlidir. Müşterilerinize en iyi hizmeti sunabilmek amacıyla kendileri için sipariş ettiğiniz ürünlerin ulaşım bilgisine sahip olmanız gerekir. Bu nedenle iyi bir satınalma yönetimi programı tahmini teslim tarihi ve kargo takip numarası gibi bilgilerin de yer aldığı kapsamlı satınalma emirleri oluşturabilmelidir.
CRM ERP programı, yıllara dayanan tecrübesi ve eşsiz donanımı ile teklif sürecinden ürünün elinize ulaşmasına kadar olan bütün satınalma sürecini uçtan uca yönetmenizi sağlar. CRM Satınalma programı ile:
CPM Satınalma Yönetimi Modülü’nün temel prensibi, talep numarasının “master” olarak alınıp tüm evraklara aktarılmasını ve bu sayede bir talebin tüm süreçlerinin raporlanabilmesi sağlanmaktadır. Bu yapıyı “Satınalma” adında ayrı bir veritabanında açarak birden fazla şirketin satınalma sürecini tek şirketten yönetebilirsiniz. Bu yapının en büyük katkısı, tüm masraf kalemlerini bütün şirketler bazında konsolide olarak karşılaştırabilmeniz ve yönetim kararlarında maliyet kalemlerindeki ağırlığın yönünü tespit edebilmenizdir.
Stok durumunuzu ve siparişlerinizi kontrol etmenizi sağlayan ve ihtiyaç duyacağınız stok miktarını otomatik hesaplayan sistemdir. Alım yapmak istediğiniz tedarikçilere teklif hazırlamanıza imkan tanır.
Teklif hazırlamanızı ve teklif süreçlerini detaylı olarak takip etmenizi sağlayan sistemdir.
Teklif alınan satıcı, satıcının risk bilgileri, teklif tarihi, teklif ödeme planı, teklif onay durumu, ürünler ve miktar, fiyat, iskonto, kampanya değerleri gibi bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
Üstelik başka bir modüle geçmeden:
Sisteme girilen talep üzerindeki kalemler bazında, farklı sayılarda alınan tekliflere onay verilmesini ve diğer tekliflerin reddedilmesini sağlayan modüldür. Bu modül ile:
Sipariş alım adımı teklif aşamasından sonra en çok dikkat edilmesi gereken adımdır. Bu adımda yapacağınız hata, faturalara da yansıyacağından ihtiyacınız olan tüm analizlere ve stok durumlarına anında ulaşmanız gerekir. Bu modül ile: