CPM Satış yönetimi modülü ; teklif aşamasından başlayıp satışın tüm süreçlerini takip ederek siparişleri tam zamanında karşılama, stok ihtiyaçlarınızı önceden belirleyerek stok tutma maliyetlerinizi minimize etme, operasyonel risk kontrolünü etkin biçimde çalıştırarak anlık kar zarar analizlerini en iyi şekilde yapma imkanı sağlar.
Satış biriminize ihtiyaç duydukları olanakları tek bir yazılımla sağlayın, satış yeteneklerinizi güçlendirin, ekip ruhuyla daha iyi işler başarmanın keyfini yaşayın!
CPM Satış Yönetimi Modülü; teklif aşamasından başlayıp satışın tüm süreçlerini takip ederek siparişleri tam zamanında karşılama, stok ihtiyaçlarınızı önceden belirleyerek stok tutma maliyetlerinizi minimize etme, operasyonel risk kontrolünü etkin biçimde çalıştırarak anlık kâr-zarar analizlerini en iyi şekilde yapma imkanı sağlar.
Bulunduğunuz yerin ve zamanın artık önemi yok! Mobil modülle ihtiyaç duyduğunuz stratejik ve operasyonel bilgiye anında ulaşın, şirketinizin verimliliğini artırın ve işinize hız kazandırın.
CPM MASTER Mobile’ın üstün yazılımı ile elinizdeki cep telefonundan stok durumunu kontrol edebilir, sipariş girebilir, onayınızı bekleyen evrakları onaylayabilir, hatta istediğiniz tüm bilgilere ulaşabilirsiniz. Üstelik sadece wap değil web üzerinden de aynı bilgilere ulaşmak mümkün…
Özellikle onay süreçlerinde yer alan yöneticilerin sürekli ofis içinde bulunmamalarından dolayı kimi zaman iş akışında aksaklıklar gözlemlenir. İş süreçlerinin takibi ve kontrolü için gerekli olan CPM MASTER ERP yazılımında tüm evraklar istenilen aşamalarda onay süreçlerinden geçirilebilir.
CPM MASTER Mobile – Evrak Onay Modülü cep telefonundan ve/veya internet üzerinden onayınızı bekleyen evraklara ulaşmanızı, evrakların tamamını veya kalemlerini onaylamanızı veya reddetmenizi sağlayan pratik bir çözümdür.
Firmaların günlük iş akışlarında en çok ihtiyaç duyulan bilgilerden bir tanesi de müşteri veya satıcının o andaki
bakiyesi, yaşlandırma ve risk bilgisidir.
CPM MASTER Mobile, bu bilgiyi size anında sunar. Tahsilâta giden personeliniz döküm almadan bir işletmeye gider ve firmanın hesap ekstresi, çek vb. bilgilerine anında erişebilir.
Bir ürünün stokta olup olmadığı satış anında en çok sorulan sorulardandır. CPM MASTER Mobile bu ihtiyacınıza da cevap verecek şekilde tasarlanmıştır.
Şirket dışında sahada çalışan personeliniz (Satış danışmanları, Plasiyerler, Replezantlar vb.) müşterinizin yanında sipariş alırken sorgulanan ürünün depo, seri, lot bazında yeterli olup olmadığını anında görür ve sipariş verebilir.
Yönetici ihtiyaçları düşünülerek hazırlanan satış raporları aracılığı ile günlük, haftalık, aylık ve yıllık satış rakamlarına miktar, net tutar ve döviz tutar olarak ulaşmak mümkündür. Satış raporlarını müşteri, müşteri gurubu, ürün, ürün gurubu bazında da analiz etme olanağı sağlar.
Hem satış-pazarlama hem de muhasebe açısından müşteri kayıtlarının her türlü ihtiyacı karşılayacak şekilde tutulması son derece önemlidir. Doğru yazılımla kayıtlarınızı eksiksiz yönetin, şirketinizin saygınlığını pekiştirin…
CPM Müşteri Modülü’nün müşteri hesapları, sadece borç alacak kayıtlarının tutulduğu yer değil aynı zamanda müşteri ile yapılan satış öncesi ve sonrası yapılan aktivite ve hizmetlerle ilgili bilgileri de tutar. Bu modül aynı zamanda sonuçları analiz edebilir, sistem dışında hazırlanmış (Word, Excel Pdf vb) dosyaları saklayabilir ve gerekirse resim eklenebilecek şekilde dizayn edilmiştir.
Müşterideki yetkililere (Sınırsız sayıda) ait aşağıda tanımlanmış bilgilerin tutulduğu bölümdür.
Bir müşteri kartında 3 tip raporlama mevcuttur.
Kart izleyicide tüm kartlar içerisinde arama yapmak istediğimizde, tıpkı internette arama yapmak gibi işleyen, hızlı ve çok fonksiyonlu arama fonksiyonudur. Bu fonksiyon sayesinde binlerce kayıt içerisinde istenilen özelliklerdeki kayda
hızla ulaşmak, kullanıcının işini oldukça kolaylaştırır.
Aynı fonksiyonları sahip bir kartı alarak yeni bir müşteri kartı oluşturmak için kullanılır.
Birden fazla kartın açılması gerektiği koşulda kullanılması tavsiye edilen fonksiyondur. Yüzlerce kartı çok hızlı bir şekilde sisteme tanımlamayı sağlar.
Mevcut bir Excel dosyasında hazırlanmış tüm müşteri bilgilerinin sistemde hangi alanlara atılacağını belirler. Kontrollü ve hızlı bir şekilde tüm kartların transferini sağlar. Mevcut müşteride alan bazında toplu değişim yapılması gerektiğinde de kullanılabilen çok kullanışlı bir fonksiyondur.
Kullanıcı veya kullanıcı gurubu bazında, bir müşteri kartında istenirse saha bazında aşağıdaki yetkiler verilebilir.
Müşteri hesapları istenilen döviz cinsinden tutulabilir. Bu amaçla müşteri kartı açıldığında müşterinin hesap bakiyeleri ve analizlere yönelik değerleri hangi döviz cinsinden tutulacak ise bu döviz tanımlanır. Müşteri kartında seçilen döviz cinsi esas olarak yalnızca bakiye ve raporlar açısından önemlidir. Yapılan işlemler istenildiği kadar farklı döviz cinsleri ile yapılabilir, raporlanabilir, takip edilebilir.
Dosya ekleme fonksiyonu ile sonsuz sayıda, Word, Excel, Pdf, Mvi vb formatlarda dosya eklenebilir. Eklenen dosyalar program tarafından kaydedilerek korumaya alınır.
Bir müşteri kartına çıktı alınabilecek 5 adet resim eklenebilir.
Satış hedeflerinizi belirleyin, stratejinizi seçin ve hayallerinizi gerçeğe taşıyın… Etkili çözümler sunan Satış Hedefleri yazılımıyla ekibinizi ve satış süreçlerinizi hızlandırın, beklentilerin üzerine çıkın!
Satış departmanının performansını değerlendirmek, firma satış hedeflerinin gerçekleşip gerçekleşmediğini takip etmek ve hangi yönlerde zayıf kaldığının analizini yapmak, karar sürecindeki en değerli bilgilerdir. CPM ERP programında genel bütçe uygulamaları dışında, miktar ve/veya tutar bazında aylık olarak satış hedefleri tanımlanabilir, hedef gerçekleşme analizleri yapılabilir.
Yeni iş ilişkilerinin ilk aşamalarından olan teklif-onay ve rezervasyon süreçlerinin hatasız işlemesi önemlidir. ERP yazılımı size tüm süreçte eşlik eder, tüm sorunlarınıza cevap verir.
CPM ERP, şirketiniz tarafından verilen tekliflerin hazırlanmasını kolaylaştırmak adına, teklifle ilgili ek dokümanların eklenebildiği, teklifin durumlarını ve süreçlerini detaylı olarak takip edebileceğiniz fonksiyonlarla donatılmıştır.
Hazırlayacağınız teklif formlarında aşağıdaki temel bilgiler yer alır:
CPM ERP’de teklif, satış temsilcileri tarafından istenirse müşteri ilişkileri yönetimi modülünde satış süreçleri içerisinde anında verilebileceği gibi, satış süreçlerinden bağımsız olarak da verilebilir.
Verilen teklifler istenirse iş süreçlerine bağlı olarak kademeli onay mekanizmasında geçirilebilir.
Her teklif için Word, Excel, pdf vb. formatlarda dosya eklenilebileceği gibi, teklifteki her ürün için de ayrı olarak eklenebilir.
Hazırlanan teklifler istenilen şahıs veya şahıslara direkt e-mail yoluyla gönderilebilir.
Verilen tekliflerle ilgili belirli zaman aralıklarında geçerli olacak şekilde ürün ayırarak, verilen teklifin kabulünde stokla ilgili bir sorun yaşanması riskini ortadan kaldırır.
Satış tekliflerindeki onaylanmış ürünler veya istenirse teklifin tamamı satış siparişine dönüştürülebilir.
Teklif formunda iken başka bir modüle geçmeksizin;
Satış siparişleri işletmede satış operasyonunun siparişi sonrası en önemli aşamalarından birini oluşturur. Riskleri doğru analiz edebilmek bu süreçte önemlidir. Siparişin en iyi şekilde karşılanması için bütün adımların uygun zamanda atılması gerekir.
CPM ERP Sipariş-Onay- Rezervasyon Modülü, sipariş esnasında girilen satış bilgileri yetkiye bağlı olarak irsaliye ve fatura aşamalarında da kullanılacağından sipariş esnasında müşteri risk ve cari analizleri ile stok durum ve stok analizlerine anlık ulaşmayı ve satış işleminin doğru gerçekleştirilmesini sağlar.
Her siparişte tüm sipariş için Word, Excel, Pdf vb. formatlarda dosya eklenilebileceği gibi siparişteki her ürün için de ayrı olarak eklenebilir.
Hazırlanan siparişler istenilen şahıs veya şahıslara direkt e-mail yoluyla gönderilebilir.
Her siparişte tüm sipariş için Word, Excel, Pdf vb. formatlarda dosya eklenilebileceği gibi siparişteki her ürün için de ayrı olarak eklenebilir.
Hazırlanan siparişler istenilen şahıs veya şahıslara direkt e-mail yoluyla gönderilebilir.
Verilen siparişlerle ilgili belirli zaman aralıklarında geçerli olacak şekilde ürün ayırarak, verilen siparişin kabulünde, stokla ilgili bir sorun yaşama riskini ortadan kaldırabilir.
Sipariş formunda iken başka bir modüle geçmeksizin;
Özel müşteriler ve durumlar, özel çözümler gerektirir. Bire bir satış çözümlerinizi hızlandırmak ve etkili sonuçlar elde etmek için tek bir modül yeterlidir!
Müşteriden alınan siparişler, kimi zaman stokta bulunmayan veya müşteriye özel getirilecek ürünlerden oluşur. Satış-siparişten başlayan süreç, malın tedarik sürecinin tamamlanıp sevkıyatı ile sona erer.
CPM MASTER, satış siparişinden başlayan süreci alım siparişlerine bağlayarak malın tedarik süreci tamamlandığında hiçbir hataya meydan vermeden gelen ürünün ilgili müşteriye sevkıyat emrini otomatik olarak verir.
İrsaliye, her işletmede satış operasyonunun siparişi sonrası en önemli aşamalarından biridir. Bu süreçte doğru bilgileri girin, önemli analizlere ulaşın, satışlarınızın başarısını artırın!
CPM ERP İrsaliye-Fatura Modülü ile müşteri risk ve cari analizlerine, stok durum ve stok analizlerine anlık olarak ulaşabilir, satış işleminin doğru gerçekleştirilmesini sağlarsınız.
Word, Excel, Pdf vb. formatlarında dosya eklenilebileceği gibi irsaliyedeki her ürün için de ayrı olarak eklenebilir.
Hazırlanan irsaliyeler istenilen şahıs veya şahıslara direkt e-mail yoluyla gönderilebilir.
Fatura, işletmede satış operasyonunun son aşamasını oluşturur. Satış faturası esnasında, girilen müşteri risk ve cari analizleri ile stok durum ve stok analizlerine anlık ulaşmanıza imkan tanır. Evrak onay mekanizması ile kesilecek faturaların sipariş evrakından itibaren belirlenmiş yetkililer tarafından onay akışına sokulması ise satış işleminin doğru gerçekleştirilmesini sağlar.
Fiyat listeleri arasında kaybolmayın, iskonto ve kampanya bilgilerinizi eksiksiz yönetin! Ürüne, müşteriye, miktara ve hatta döviz kuruna göre güncel bilgilere anında ulaşın, satış süreçlerinizde etkili sonuçlara ulaşın.
Satışın gerçekleşmesindeki en önemli adımlardan biri de hangi malların, kime, hangi fiyattan, nasıl bir iskonto ile, hangi ödeme koşullarından satılacağının bilinmesidir. Bunu yaparken tek bir fiyat listesinden yararlanılabileceği gibi, çok daha karmaşık ve kapsamlı fiyat listeleri de kullanılabilir.
Firmalar standart fiyat listeleri üzerinden hareket edebilir veya değişik fiyat listeleri hazırlayarak da satış fiyatlarını belirleyebilir.
Firmalar farklı dönemlerde satışı artırıcı unsur olarak kampanya uygulamaları yapar.
Fiyat, iskonto ve promosyon uygulamalarındaki tüm fonksiyonlar kampanyalar için de geçerlidir.
Satışlarınızın arka planına ulaşmak ve geçmiş verileri analiz etmek, gelecekteki stratejilerinizi belirlemek için önemlidir. Doğru kararları almak için işin uzmanından destek alın!
Satış Yönetim Modülü, kullanıcı bazında satış, maliyet, kârlılık analizleri yapabileceğiniz, cross raporlama fonksiyonu ile her tür satış analizini ana grup alt grup bazında alabileceğiniz, otomatik grafik hazırlayabileceğiniz, yönetim karar destek modüllerimizdendir.
Artık mesafelerin önemi yok! En yakından en uzağa tüm bayileriniz ve ihtiyaç duyduğunuz tüm satış noktalarıyla iletişime geçin, satış süreçlerinizi eşzamanlı yönetmenin avantajlarını keşfedin.
CPM Bayi Yönetimi Modülü, firmaya bağlı olan (direkt satış yapılan) bayiler ile bu bayilerin satış yaptığı daha alt kademedeki alt bayi ve/veya satış noktaları arasındaki ilişkilerin kurgulanmasını ve takibinin yapılabilmesi sağlayan modül, bayi takip sistemi modülüdür.
Ana bayilerinizin veya onların altında tanımlanmış olan bayilerin, mevcutlarının (tabela, personel, araç vs.), mevcutlara yapılacak yeni ekleme hedeflerinden, bayilik evraklarının tamamlanıp tamamlanmadığından, teşhire verilen ürünlerin takibini kadar birçok kolaylık sunar. Finans sistemiyle entegre çalışan bayi takip sistemi içerisinde yer alan kampanya takip modülü sayesinde, tüm bayilerle ilgili kampanya tanımlamaları yapabilir, ilgili verilerin takibini gerçekleştirebilirsiniz.
Bayi Takip Sistemi iki başlık altında aşağıdaki bölümlerden oluşur:
Bayi cari kart, ana bayilere bağlı olan alt bayilerin tanımlandığı ve hangi ana bayiye bağlı olduğunun tanımlandığı giriş ekranıdır.
Bayi Cari Kartı ekranında kayıt giriş sayfaları aşağıdaki gibidir;
Bayi Cari Kartı Sayfası: Sisteme tanımlanacak olan bayi veya satış noktalarına ait ticari bilgilerin girileceği sayfadır.
Bayi Bilgileri Sayfası: Kartı açılmış olan bayi ya da satış noktalarının resmi veya ticari olmayan ekstra bilgilerinin (sektörel, müşteri ilişkilerine ilişkin bilgiler vs.) girilebileceği sayfadır.
Yetkili Kartları Sayfası: Sisteme tanımlanmış olan bayilerde bulunan yetkili kişilere ait her tür bilginin girişinin yapılabildiği sayfadır.
Alternatif Ana Bayi Tanımları Sayfası: Bir alt bayinin kendi asıl ana bayisi dışında sizin ürünlerinizi alabileceği başka bir bayi var ise bunun tanımının yapıldığı giriş ekranıdır. Aynı zamanda bayilerin bağlı oldukları (yani ürün aldıkları) bayilerin değişimleri ve tarihçesi bu sayfada sistem tarafından otomatik olarak oluşturulan kayıtlar aracılığı ile takip edilebilir. Bu sayede aynı zamanda kampanya katılımcısı olarak tanımlanan bayiler için takip edilen kampanya verileri de sağlıklı bir biçimde takip edilmiş olur.
Mevcut Hedefleri Giriş Sayfası: Mevcutlarının (personel, araç vs.) takibini yapmak istediğiniz ana bayi ya da bayilerin mevcutlarına ilişkin dönemsel hedefler tanımlamak için kullanılan giriş sayfasıdır.
Teşhir Takibi Sayfası: Ana bayi ya da bayilerinize gönderilen teşhir ürünlerinin takibinin yapılabileceği kayıt giriş sayfasıdır.
Bayi Belgeleri Sayfası: Özellikle doğrudan ilişkiniz bulunan bayilerle aranızdaki ilişkilerin düzenlenmesinde gerekli görülen belgelerin tanımı ve takibi için kullanılan giriş sayfasıdır.
Yukarıdaki kayıt giriş sayfaları dışında bu ekranda, Bayi Takip Sistemi’ne özel olarak geliştirilmiş olan bilgi giriş sayfalarından girilen bilgilerin Bayi Cari Kartı Sayfası’nda seçilmiş olan bayiye ait olanlarının görülebileceği özel izleyici sayfaları da bulunur. Bunlar;
Mevcut Hedef İzleyici: Mevcut Hedefleri Giriş Sayfası’ndan yapılan hedef girişleriyle Mevcut İşlemleri altında bulunan Mevcut Girişi ve Mevcut Çıkışı sayfalarından yapılan Mevcut hareketleri arasında karşılaştırma yapılması içindir.
Kampanya Evrakları İzleyici: Bayi Cari Kartı ekranında hangi bayiye açılmış olan kartın üzerindeyseniz, gerek sizin gerekse o bayiye ürün satışı yapan diğer bayilerinizin Kampanya Tanımları sayfasında tanımı yapılan kampanyalar bünyesinde o bayiye kesilen faturaların evrak bazında izlenebildiği sayfadır.
Kampanya Kayıtları İzleyici: Kampanya Evrakları İzleyici sayfasında bahsi geçen, kampanya dahilinde işlem gören evrakların evrak bazında değil sadece evrakların satırlarının görülebildiği bir izleyici sayfasıdır.
Kampanya Kapsam Kayıtları İzleyici: Eğer ekranda bilgileri görülen bayi, herhangi bir veya birden fazla kampanya için katılımcı olarak tanımlanmış ise; Kampanya Evrakları İzleyici veya Kampanya Kayıtları İzleyici sayfalarından izlenebilen kayıtların, söz konusu kampanya ya da kampanyalar bünyesinde katılımcı için tanımlanan kampanya kotalarını etkileme biçimlerinin görülebileceği sayfadır.
Mevcutlarını (araç, personel, satış-pazarlama personeli vs.) takip etmek istediğiniz bayilerle ilgili olarak, öncelikletakip edilecek mevcutların belirlenmesi gerekir. Bunun için takip edilmesi istenilen her bir tür mevcut için bir kart açılması yöntemi benimsenir. Bu kartların açılması için kullanılacak bölüm burasıdır.
Mevcut işlemleri; belirlenmiş olan çeşitli mevcut türlerinin, Mevcut Kart ekranında açılmış olan kartları aracılığı ile bayilerinizin aldığı ya da bayilerinizden çıkışı olan mevcutların bu söz konusu işlemlerinin girildiği Mevcut Girişi ve Mevcut Çıkışı ekranlarından oluşur.
Her iki Mevcut İşlem sayfası da iki kayıt girişi sayfasından oluşur.
Mevcut İşlem Başlık: Mevcut girişi veya çıkışı işleminin hangi bayiye yapılacağının Hesap Kodu seçilerek belirlendiği bölümdür. Bu kısımda aynı zaman bir İşlem Numarası da verilerek çeşitli zamanlarda yapılan aynı tür işlemlerin birbirinden ayırt edilmesi sağlanır.
Mevcut Hareket: Bu sayfa, Mevcut İşlem Başlık’ta belirlenen bayiye, girişi ya da çıkışı yapılacak olan mevcutların daha önce Mevcut Kart ekranından açılmış olan Mevcut Kart’ları arasından seçilerek giriş ve ya çıkış kaydının oluşturulduğu sayfadır.
Bayi Cari Kartı ekranında bulunan Bayi Belgeleri sayfasında tanımlanacak olan belgelerin otomatik olarak gelebilmesi için bir defaya mahsus olarak tanımlandığı bölümdür. Burada tanımlana şablonların Bayi Cari Kartı ekranında seçilerek, seçilen şablon altında bulunan belgelerin otomatik olarak Bayi Belgeleri sayfasına getirilebilmesi için sistemde bulunan uygulama parametrelerinden uygun tanımlamalar yapılmalıdır. Bu tanım, Bayi Cari Kartı ekranındaki Bayi Bilgileri sayfasında bulunan alanlardan herhangi birinin, tanımlanan şablonlardan birinin seçilmesi için kullanılacağı bilgisini içerir.
Tanımlanan kampanyaların katılımcılarının kota takibi yapılırken özellikle bir seri numarası ile takibi yapılmak istenen ürünler için, hangi seri numaralı ürünün hangi evraktaki ürün satırı (örneğin fatura detayındaki belirli bir satır) ile bağlantılı olarak sizden çıkış ya da size giriş yaptığının izlenebileceği kayıtların girişi için kullanılan penceredir. Bu bölümde takibi yapılan seri numarasına sahip her bir ürün için kart açılarak öncelikle bu seri numaralarının sistemde yer bulması sağlanır.
Stok Kartı: Bu sayfa Seri Numarası kartı oluşturulacak ürünün aslında hangi Mal Kodu ile sistemde tanımlanacağının seçilmesi içindir. Örneğin KMB00045 kodu ile sistemde tanımlanan bir mal olan kombinin B232345245 seri numarasına sahip olan ürünü şeklinde bir tanımlamanın yapılması gibi olacaktır.
Takip No Kartı: Stok Kartı sayfasında daha önce sistemde tanımlanmış olan herhangi bir Stok Kartının çağırılması ile seçilmiş olan ürünün, belirli seri numaralarına sahip üyeleri için oluşturulacak kartların açılması için kayıt girişi yapılan sayfadır.
Takip No Hareketi: Takip No Kartı sayfasında oluşturulan belirli seri numaralarına sahip ürünlerin, hangi evraklar ile kime veya kimden size giriş veya sizden çıkış yaptığının girildiği sayfadır.
Takip No Hareketi: Takip No Kartı sayfasında oluşturulan belirli seri numaralarına sahip ürünlerin, hangi evraklar ile kime veya kimden size giriş veya sizden çıkış yaptığının girildiği sayfadır.
Ayrıca yukarıdaki kayıt giriş sayfalarından olan Takip No Hareketi sayfasına kayıt girişinizi kolaylaştırmak için bir evrak bağlantı sayfası da bulunur.
Takip No – Evrak Bağlantı: Stok Kartı sayfasında takip no (Seri No) kartı oluşturulmak istenen ürün çağrıldıktan sonra Takip No Kartı sayfasında kartı oluşturulmak istenen seri numarası girilir. Sonra bu sayfadan veri çağrıldığında (sayfada bulunan “çalıştır” butonuna basıldığında), ilgili ürünün yer aldığı tüm evrak (fatura, irsaliye, sevk emri vs.) detayı satırları gelecektir. Söz konusu serinin hangi evraktaki detay satırından size giriş veya sizden çıkış yaptığı seçilip sayfadaki o kaydın üzerinde fare ile çift tıklandığında, Takip No Hareketi sayfasında otomatikman Takip No Kartı sayfasında giriş yapılan Takip No Kartı’nın hareketi oluşturulur.
Direkt ilişkiniz bulunan bayileriniz ve/veya onların ilişkide bulunduğu alt bayilerle ilgili bir kampanya tanımı yapıp kampanyanın çerçevesinin (türü, tarih aralığı vs.), genel kampanya kotalarının ve katılımcılardan gelen talep üzerine oluşturulan ortaklıkların belirlendiği bölümdür.
Bu bölümdeki kayıt girişi sayfaları aşağıdaki gibi sıralanabilir:
Kampanya Kartı: Tanımlanmak istenen kampanyanın ana kıstasları olan Kampanya Türü (araba, tatil vs.), Kampanya Tipi (miktar, tutar), Başlangıç ve Bitiş tarihlerinin tanımlandığı giriş sayfasıdır. Bu sayfada tanımlanan kampanya, sistemde bir kampanya kodu ile tutulur.
Kampanya Ortaklık Tanımı: Bu sayfada ortak olarak katılımcı olmak isteyen bayiler için sadece bir ortaklık kodu ve açıklaması belirlenir. Bu ortaklık kodu altında hangi bayilerin bulunacağı ise ileride bahsi geçecek olan Kampanya Katılım Tanımları bünyesinde gerçekleştirilecektir.
Kampanya Kapsam Tanımı: Bu sayfada ise kampanyaya genel olmak üzere her katılımcı için varsayılan değerler şeklinde dikkate alınacak olan kota ya da barem dediğimiz tanımlar yapılır. Kampanya dahilinde değerlendirilecek ürünlerin ve kotaların (barem) belirlenmesi bu sayfada yapılır. Kampanya tanımlarında istenildiği kadar birbirinden bağımsız kampanya tanımı yapılabilir.
Kampanya Katılım Tanımları: Bu bölümde, Kampanya Tanımları ekranında tanımladığınız kampanyalar için katılımcı olmak isteyen ana bayi ya da bayilerin tanımı yapılır. Bu tanımlamalarda her katılımcı için varsayılan kota değerleri, başlangıç ve bitiş tarihleri olarak katılmak istediği kampanya altında tanımlanan ilgili değerler gelecektir. Ancak bu değerler her katılımcı için özel olarak da tanımlanabilir. Ayrıca bu bölümde, Kampanya Tanımları bölümlerinde belirlenen Ortaklık Tanımları altında yer alacak olan ana bayi ya da bayilerin de tanımı yapılır. Aynı kampanyaya hem ortaklı hem de bağımsız katılan katılımcılar için kota önceliği verilmesi ve birden fazla kampanya için katılımcı olanlar için kampanya için kota önceliği de bu bölümde belirlenir.
Bu bölümde kayıt girişi için kullanılan iki sayfa aşağıdaki gibidir:
Kampanya Katılım Tanımları: Bu sayfada herhangi bir kampanya için katılımcı olarak tanımlamak istediğiniz bayi ya da bayiler belirlenir. Katılımcısı olduğu kampanya çerçevesinden farklı parametreler (başlangıç bitiş tarihi gibi) geçerli ise onların düzenlemesi yapılır. Aynı kampanya için hem ortaklı hem bağımsız katılımcı olanlar için, katılım kota önceliği tanımı ile birden fazla kampanya için katılımcı olanlar için kampanya kota önceliği tanımı da bu sayfada yapılır.
Kampanya Katılım Kapsamı: Kampanya Katılım Tanımları sayfasında tanımlanan her katılımcının dahil olduğu kampanyanın Kapsam Tanımı, bu sayfada o katılımcının varsayılan kapsam tanımı olarak gelir. Bu değerler üzerinde katılımcıya özel bir kapsam ve/veya kota belirlenmek isteniyorsa bu sayfada yapılır.
Yukarıdaki iki sayfanın dışında bu bölümdeki yardımcı sayfalar şu şekildedir:
Kampanya Katılım Öndeğer: Bu sayfada bulunan alanlar, Kampanya Katılım Tanımları sayfasında görülen alanlarla aynıdır. Bu sayfanın fonksiyonu, üzerinde bulunan alanlara girilen değerlerin, Kampanya Katılım Tanımları sayfasına her yeni kayıt girişinde aynı isimli alana otomatikman burada belirlenen değerin getirilmesidir.
Cari Kart İzleyici: Bu sayfa, Kampanya Katılım Tanımları sayfasına girişi yapılacak katılımcılara sistemden daha kolay ulaşılabilmesi ve Kampanya Katılım Öndeğer sayfasında bulunan Kampanya No alanı ile birlikte kullanıldığında otomatikman üzerinde bulunulan kayda çift tıklayarak veya Seç alanı vasıtasıyla seçilen Cari Kart’ların Seçili Hesap Kodlarını Ekle fonksiyonu kullanılarak hızlı bir şekilde Kampanya Katılım Tanımları kayıtlarının oluşturulmasına yardımcı olur.
Kampanya Kapsam İzleyici: Bu bölümde girişi yapılan katılımcıların her biri için tanımlanmış olan kampanya kapsamı, kotaları ve her kotaların doldurulması durumunun toplu olarak izlenebilmesi içindir.
Bu bölüm kampanya katılımcılarının kotalarının takibinin yapılabilmesi için, sisteme girişi yapılması gereken evrakların girişi içindir. Bu bölüm, Satış (Çıkış) Evrakları ve İade (Giriş) Evrakları için olmak üzere iki ayrı giriş ekranından oluşur.
Ekranlarda bulunan kayıt giriş sayfalarını aşağıdaki gibidir:
Kampanya Takip Başlık: Bu sayfa kampanya ya da kampanyalar kapsamında değerlendirilecek evrakın kimin adına olduğuyla ilgili bilginin girişi içindir.
Kampanya Takip Detay: Bu sayfa ise girilen evrakın detay satırları girişi içindir. Bu sayfada ayrıca girişi yapılan her satırın Kaynak Evrak Bilgileri de belirlenebilir. Kaynak Evrak ibaresinden kasıt, Bayi Cari Kart ekranında tanımlanan bayiler arası ilişkiler doğrultusunda burada girilen her satır için bir öncül evrakın olmasıdır. Bu öncül evrak da, girişi yapılan evrakın başlığında tanımlanan, evrakın ait olduğu bayinin alım yapabildiği bayiden gelen evraklardır. Girişi yapılan her evrak satırı, muhtemel öncül evrakların satırlarına Kaynak Evrak Bilgileri aracılığıyla bağlanır.
Kampanya Takip Kapsam Kayıtları: Aslında bu sayfaya kullanıcının kayıt girişi engellenmiş durumdadır. Çünkü bu sayfadaki kayıtlar; Kampanya Takip Detay sayfasında girilen her bir satır için Kaynak Evrak Hesap Kodu bilgisi belirlendiği zaman, eğer Kaynak Evrak Hesap Kodu herhangi bir veya daha fazla kampanya için katılımcı olarak sistemde tanımlı ise sistem tarafından otomatikman oluşturulur. Ancak ilk etapta Kampanya Takip Detay sayfasındaki kaydın sadece Kaynak Hesap Kodu belirli ise oluşan kayıtlar pasif yani herhangi bir kampanya kotasını etkilemeyecek durumdadır. Ancak Kaynak Hesap Kodu bilgisiyle birlikte Kaynak Evrak No ve Kaynak Evrak Sıra No verileri de belirlendiğinde, kayıtlar bu sefer aktif yani bağlı oldukları kampanya kotasını etkileyecek şekilde tekrar oluşturulur.
Bu üç kayıt girişi sayfasının yanında Kampanya Takip Detay maddesinde bahsi geçen Kaynak Evrak Bilgileri’nin belirlenmesinde yardımcı olacak şekilde üç tane evrak bağlantı sayfası bulunur. Bu sayfalar ve işlevlerinden kısaca bahsedelim.
Stok Evrakları Bağlantı Sayfası: Bu bağlantı sayfası direkt sistemde bulunan ticari evrakları getirilmesi ve Kampanya Takip sistemine dahil edilmesi içindir.
İki koşulda bu sayfada gelen veriler kullanılır:
Takip No İle Bağlantı Sayfası: Bu bölümde sisteme girilen fatura satırlarında Takip (Seri) No kullanılır ve girilen fatura sizden alım yapan veya onun satış yaptığı bir bayiye kesilen fatura ise; sizden çıkışı yapılan takip no’larının, Takip No Kartı ekranındaki Takip No Hareketi sayfasından girişi yapılan evrak kayıtlarının tümü bu sayfada getirilir. Bu sayfadaki veriler vasıtasıyla belirli bir takip (seri) no girilerek oluşturulan kayıtların kaynak evrak bilgileri alınabilir.
Kampanya Evrakları Bağlantı Sayfası: Genel olarak kampanya sistemine girişi yapılan tüm evrakların birbirleriyle bağlantısının sağlanmasında bu sayfada gelen kayıtlar kullanılır. Herhangi bir evrak üzerinde iken bu sayfadan veri çağrıldığında; sadece, başlık kısmında bulunan ve evrakın kime ait olduğunu belirten bölümde yazan bayi hesap kodunun alım yapabileceği bayilere kesilmiş fatura satırları gelir. Böylelikle Bayi Cari Kartı ekranında tanımlanmış olan bayiler arasındaki ilişkiye göre evrakın hesap kodunun alım yapamayacağı bayilere kesilmiş olan faturalara bağlantı yapılmasının önüne geçilmiş olur.