CPM ERP, E-Fatura çözümü ile müşterilerinin ERP sistemlerini Gelir İdaresi Başkanlığı’nın sistemine entegre edilmesini sağlayacak. Dolayısıyla CPM ERP Sistemini kullanan şirketler için gerek fatura gönderim süresi gerek ödeme süresi son derece kısalacak.
Fatura bilgilerinin manuel olarak doldurulması yüzünden yaşanan sıkıntılar ortadan kalkacak ve iş süreci hem CPM ERP sistemini kullanan şirketler, hem de bu şirketlerin müşterileri açısından daha kolay yürümeye başlayacak. Elektronik arşivleme olanağı sayesinde faturaların saklanması için kullanılan depo ve arşivler ortadan kalkacak ve faturalar kolayca bulunabilecek.
Vergi Usül Kanunu Genel Tabliği uyarınca Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından bazı mükellef şirketlere Elektronik fatura uygulamalarına zorunlu olarak dahil olmayı getirmiştir. Bu uygulama, şirketler arasındaki ve şirketle müşteriler arasındaki fatura bilgi akışının tamamen otomasyonunu hedefleyen ve kağıt fatura gönderilmesi ve alınmasını elimine eden bir kilometre taşıdır. Aynı zamanda satın alma süreçlerinin elektronik olarak birbirine bağlanmasını, satış ve faturalama gibi iş süreçlerinin elektronik ortama taşınmasını mümkün kılmaktadır.
Gelir İdaresi Başkanlığının 10.06.2013 tarihli yayınladığı bildiriye göre şirketler, kendi ERP Sistemlerini, Başkanlığın sistemine entegre ederek 7/24 kesintisiz bağlantı sağlayabilecekler. Bu yöntem sayesinde ayrı bir işlemle uğraşmadan halihazırda kullanılan program ile E-Fatura takibi yapılabilecek. E-fatura kapsamındaki mükellefler, elektronik fatura uygulamasına kayıtlı olan diğer mükelleflere kâğıt ortamında fatura düzenleyemeyecek.
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın belirlediği standartlar doğrultusunda sağlanacak entegrasyon hizmetiyle şirketler büyük bir iş yükünden kurtulacaklardır.